FAQ – Często Zadawane Pytania
Tutaj odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania pracowników delegowanych do Niemiec. Chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące spraw organizacyjnych, logistycznych i prawnych związanych z współpracą z FlexiPersonal. Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!
Czy muszę znać język niemiecki, aby aplikować na stanowisko w Niemczech?
Znajomość języka niemieckiego to dodatkowy atut, który pozwala na dostęp do lepiej płatnych ofert oraz większej liczby propozycji zatrudnienia. Jednak posiadamy także wiele ofert dla osób bez znajomości języka niemieckiego. Często poszukujemy również par lub znajomych, wtedy wystarczy, że jedna osoba zna język niemiecki na poziomie podstawowym
lub komunikatywnym.
Jakie wymagania muszę spełnić, aby aplikować na stanowisko w Niemczech?
Wymagania różnią się w zależności od stanowiska. Mamy zarówno oferty dla osób z doświadczeniem, kwalifikacjami czy znajomością języków, jak i dla kandydatów bez tych kwalifikacji.
Jakie dokumenty są potrzebne do aplikowania?
W zależności od stanowiska wymagamy aktualnego CV, a czasem również kopii certyfikatów lub zezwoleń (np. na obsługę wózków widłowych). W przypadku stanowisk nie wymagających dodatkowych uprawnień, takich jak pomocnik na produkcji, wystarczy samo aktualne CV.
Jak długo trwa proces aplikacji i rekrutacji?
Proces rekrutacji możemy sfinalizować nawet w 2 dni. Wszystko zależy to od tempa działania po obu stronach. Jeśli szybko prześlesz niezbędne dokumenty i podpiszesz umowę, możesz podjąć zatrudnienie już w ciągu kilku dni do maksymalnie 2 tygodni. Z naszej strony gwarantujemy dynamiczne działania umożliwiające podjęcie pracy w dogodnym dla Ciebie terminie. Musisz mieć jednak na uwadze, ze data rozpoczęcia może ulec przesunięciu z przyczyn niezależnych od nas jak np. niespodziewany urlop osoby, która miała wdrożyć Cię w firmie klienta bądź w wyniku nieplanowanej konserwacji maszyn itp.
Czy agencja FlexiPersonal pomaga w organizacji zakwaterowania w Niemczech?
Tak, zapewniamy zakwaterowanie w Niemczech. Dbamy o to, aby zapewnić zakwaterowanie w możliwie najwyższym standardzie w określonym budżecie w danej lokalizacji. Staramy się, aby kwatery były oddalone o max. 25 km od miejsca pracy (możliwie jak najmniejszy dystans), posiadały Wi-Fi, łazienkę, kuchnię, pokoje 2-osobowe, pościel. Nie korzystamy z hoteli robotniczych. Bazując na naszym doświadczeniu wiemy, ze komfort mieszkania jest równie ważny jak dobrze dopasowana oferta zatrudnienia.
Czy wynagrodzenie jest przelewane zawsze w terminie?
Tak, masz prawo do wynagrodzenia zgodnego z niemieckimi standardami (Equal Treatment), do terminowego otrzymywania wynagrodzeń, a także comiesięcznego odcinka płacowego, odpowiednich warunków pracy oraz dostępu do świadczeń socjalnych.
Jakie są koszty związane z pracą za granicą?
Koszty obejmują podróż do miejsca świadczenia umowy o pracę tymczasową, powrót, wyżywienie oraz inne wydatki osobiste, np. kosmetyki. W niektórych branżach wymagane jest także obuwie ochronne (np. S1), które należy zakupić we własnym zakresie.
Czy agencja zapewnia szkolenia lub wsparcie w trakcie zatrudnienia?
Przed podjęciem zatrudnienia w Niemczech zorganizujemy dla Ciebie obowiązkowe szkolenie wstępne z zakresu BHP. Szkolenie stanowiskowe odbędzie się bezpośrednio w miejscu świadczenia umowy o pracę tymczasową. Każda z zatrudnionych przez nas osób ma dedykowanego Koordynatora z Polski, który jest dostępny telefonicznie i mailowo w tygodniu oraz w sytuacjach nagłych w weekend. Koordynator pomoże Ci rozwiązać wszystkie problemy. Do niego należy zgłaszać sprawy bieżące. Naszym celem jest abyś czuł się zaopiekowany i czuł nasze wsparcie przez cały okres zatrudnienia.
Jak mogę skontaktować się z agencją w przypadku pytań lub problemów?
Jest kilka możliwości aby skontaktować się z FlexiPersonal – możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem e-maila, telefonu lub formularza kontaktowego na stronie internetowej. Szczegóły znajdziesz w zakładce „Kontakt” na naszej stronie.
Czy mogę udać się do lekarza w Niemczech?
Tak, jako pracownik delegowany z FlexiPersonal jesteś ubezpieczony w niemieckiej kasie chorych (Krankenkasse).
Oznacza to, że masz prawo korzystać z opieki medycznej w Niemczech, tak samo jak osoby mieszkające i pracujące w tym kraju.
W razie potrzeby możesz umówić się na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu (Hausarzt) lub u specjalisty. W nagłych przypadkach dostępne są również niemieckie oddziały pogotowia i szpitalne.
Jakie są standardowe godziny pracy w Niemczech i czy mam gwarancję minimalnej liczby godzin?
Standardowy tydzień pracy w Niemczech wynosi 35-40 godzin. Godziny pracy mogą się różnić w zależności od branży i stanowiska. Otrzymasz od nas gwarancję minimalnej liczby godzin w umowie, co oznacza, że nawet jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie nie wypracujesz zagwarantowanych godzin, otrzymasz za nie wynagrodzenie. Dla przykładu – jeżeli w zakładzie zepsuje się maszyna, która uniemożliwia Ci kontynuowanie pracy, wówczas otrzymasz wynagrodzenie nawet za nieprzepracowane godziny jeżeli w skali miesiąca nie wypracujesz liczby godzin gwarantowanych.
Czy jest możliwość zatrudnienia bezpośrednio przez niemieckiego pracodawcę?
Oczywiście jest taka możliwość i to w dwóch sytuacjach:
1. W naszej bazie ofert znajdują się również propozycje zatrudnienia od początku bezpośrednio na umowie o pracę z niemieckim Pracodawcą.
2. Bywa również tak, ze klient jest tak bardzo zadowolony z danego Pracownika oddelegowana przez FlexiPersonal, ze w porozumieniu z nami oraz ustaleniu warunków z Pracownikiem oddelegowanym zaproponuje przejście do niego bezpośrednio na niemiecka umowę.
Ostateczna decyzja należy do Ciebie.
Czy mogę zmienić pracodawcę po rozpoczęciu pracy w Niemczech?
Zmiana miejsca pracy jest możliwa, ale zazwyczaj wymaga to spełnienia określonych warunków i procedur. Warto omówić ten temat z agencją, aby zrozumieć, jakie są opcje i procedury w Twoim przypadku.
Jakie są zasady dotyczące urlopu i dni wolnych?
Masz prawo do co najmniej 24 dni roboczych urlopu rocznie, tak samo jak niemieccy pracownicy. Wniosek urlopowy należy zgłosić z dwutygodniowym wyprzedzeniem do Koordynatora z Agencji FlexiPersonal, abyśmy mogli ustalić szczegóły bezpośrednio z Klientem.
Jakie są procedury dotyczące podatków w Niemczech?
W Niemczech system podatkowy jest stosunkowo skomplikowany, ale FlexiPersonal zajmuje się tą kwestią i dba o to, aby Twój podatek w Niemczech był prawidłowo naliczony i odprowadzony. Kluczowa jest dla nas informacja, czy posiadasz już nadany w Niemczech niemiecki numer identyfikacji podatkowej. Jeżeli pracowałeś już w Niemczech, to z pewnością posiadasz taki numer i pozostaje Ci jedynie podanie go w dokumentach aplikacyjnych. Jeżeli nie, wówczas będziemy w Twoim imieniu wnioskować o nadanie dla Ciebie dożywotniego numeru dzięki któremu będziesz rozliczany nie na 6-tej tylko na korzystniejszej 1-wszej klasie podatkowej. Do czasu aż otrzymamy ten numer Twoje wynagrodzenie będzie rozliczane na 6-tej klasie podatkowej. Po otrzymaniu numeru zostanie naliczona kwota do zwrotu wynikająca z nadpłaconego podatku za okres, gdy byłeś rozliczany na 6-tej klasie. Zwrot zostanie doliczony do kolejnego wynagrodzenia.
Czy agencja gwarantuje legalne zatrudnienie w Niemczech?
Zdecydowanie tak, FlexiPersonal zapewnia legalne zatrudnienie zgodne z niemieckimi przepisami i standardami.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w naszym FAQ, to śmiało – skontaktuj się z nami,
i uzyskaj komplet informacji
Numer telefonu
+48 731 100 285
praca@flexipersonal.com
